Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Proč se nemáme jako v Rakousku

Doufám, že letos je to opravdu naposled. Ráno kouknu z okna a mám po náladě. Bílo. Bílo, kam až dohlédnu. Před barákem za barákem na balkoně na zahradě u sousedů – zkrátka všude!

dp

Áda se po mně ošklivě podívá, když mu otevřu dveře ven: „Do toho nejdu,“ pomyslí si a uteče za klec – pod pec. No nic. Beru koště lopatu a jdu na to. Proházím mu chodníčky a on pak milostivě vyleze,

ale je zpátky v kuchyni dřív, než já odklidím sníh ze dvorku. Ještě se přijde nevěřícně několikrát podívat, co tu tak dlouho dělám. Dává si ale velkého „bacha,“ abych ho tu náhodou nezapomněla, až půjdu domů.

Trvá mi to, protože to ještě musím zdokumentovat. To dá rozum – manžel ještě spí, a tak jdu pokračovat před dům do uličky. Tady veškerá romantika končí. Veřejný prostor - není nikdo, kdo by ho uklidil. Město nemá finance na úklid a tak prohrne jen jeden chodník (prý nikde není dána povinnost uklidit oba) a hlavní cesty a hlavně si ohlídá pojistku! 

A tak úklid je na občanech – kdo si před svým domem vždycky uklízel, uklízí i dnes a kdo neuklízel nikdy, neuklízí ani dnes a odpovědnost má město a to je pojištěné – hurá!

A ten, kdo uklízí, si připadá jako blbec, protože dělá to, co by nedělal ani nezaměstnaný ani vězněný či amnestovaný → ale dlaň mají nataženou všichni! Proč to u nás nemůže fungovat jako v sousedním Rakousku: Ty nezaměstnaný žádáš od společnosti peníze na přežití tvé krize? Tak ale musíš být společnosti za to prospěšný. Společnost potřebuje odklízet sníh, zametat chodníky, opravit fasádu, vybílit podchody, vyměnit žárovky, upravovat parky - shrabat listí, pěstovat sázet a zalévat rostliny, prořezat stromy, keře, opravit a natřít lavičky, posekat trávu, pomoci v kuchyni, v nemocnici, v domě s pečovatelskou službou... atd. atd.- tam všude chybí lidé a peníze na drahé služby....

Ach jo, kam jsem se to dostala, sem jsem vůbec nechtěla.

Chtěla jsem jen říct, že když jsem to bílo konečně zvládla, tak vylezlo sluníčko a já se přemluvila, vytáhla už uklizené běžky, vzala foťák a vodu, a šla si tu bílou nádheru ještě jednou užít.

V lese jsem potkala spoustu známých se stejným smýšlením, a tak jsme každý každému

prošlápli kus stopy a už se jelo.  Jsem ráda, že jsem dokázala objet i tu nástrahu spadlého stromu

a přesto, že byl sníh mokrý a těžký, nelepil se mi na lyže, a tak to pěkně svištělo. Byla jsem ráda, že jsem se nepotkala se stádem divokých prasat, které tu v noci řádilo - ryli ve sněhu pod buky, a jsem ráda, že jsem se nestala ani nechtěným terčem několika myslivců,

kteří se přišli vypořádat s přemnoženými kanci. Když jsem zaslechla první dva výstřely, byla jsem už na cestě zpět... pak ještě dva

a pak už jsem sjížděla z kopce na opačnou stranu. Jaké bylo skóre a kolik padlo sviní, skutečně nevím, jen manžel se smál: „Kdybych to byl věděl, to bych tam ještě nějaké poslal...“ Cestou jsem potkala jen čtyři vyplašené srnky

a kamaráda, s kterým jezdím na „kola“ - tady byl bez lyží a bez kola a brodil se vysokým sněhem a já zapomněla vyndat foťák a zdokumentovat to – leknutím před kanci sviněmi a myslivci.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Dagmar Prachová | středa 27.2.2013 6:06 | karma článku: 16,52 | přečteno: 1219x
  • Další články autora

Dagmar Prachová

Postřehy třídní učitelky

"Mé děti jsou hodně citlivé. Když přijdou do kolektivu, který má jasný řád, kde se musejí zasunovat židličky, vše uklízet na své místo a nejde moc o individuální a kreativní prostředí,

24.4.2017 v 19:21 | Karma: 30,46 | Přečteno: 1523x | Diskuse| Společnost

Dagmar Prachová

Generál Sherman

Je vysoký 84 m, obvod měří 31 m, váží 1 900 000 kg a obsah cca 1 500 m3. Jeho stáří se odhaduje na 2 300 až 2 500 let!!!

24.8.2016 v 22:05 | Karma: 22,40 | Přečteno: 916x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Koldom

ten nejznámější je ve Zlíně. Je to zajímavá stavba, která vznikla v padesátých letech a někteří z prvních obyvatelů zde žijí dodnes. Dům stále slouží svému původnímu účelu. Tedy hlavně

27.7.2016 v 11:11 | Karma: 21,55 | Přečteno: 910x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Silvestrovská

procházka krásným městečkem, kde častým cílem lázeňské vycházky je území ,,Kalouskovo" či "Šťávovo"...

10.2.2016 v 6:41 | Karma: 9,26 | Přečteno: 299x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Jaro

Za okny bubnuje déšť a já se jen modlím, aby zima šla o kus dál. Já chci jaro! Pár dní teplejších a

10.2.2016 v 0:09 | Karma: 8,59 | Přečteno: 119x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Arkansas odstraní symboly „temných dob“. Do Kapitolu pošle Cashe a Batesovou

8. května 2024  15:12

Stát Arkansas ve vstupní hale amerického Kongresu ve Washingtonu tento týden nově začne...

Z cel do boje. Ukrajinský parlament schválil zákon o mobilizaci některých vězňů

8. května 2024  15:05

Ukrajinský parlament ve středu definitivně schválil zákon, který umožňuje mobilizaci vězňů...

Češi se zdrželi souhlasu s migračním balíčkem. Podle Fialy je třeba udělat víc

8. května 2024  10:59,  aktualizováno  14:07

Zástupci členských států Evropské unie ve středu v Bruselu potvrdili shodu na konečné podobě...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, humanitární pomoc se k civilistům nedostane

8. května 2024  9:48,  aktualizováno 

Izrael ve středu oznámil, že znovu otevírá přechod Kerem Šalom z Izraele do Pásma Gazy, který...

  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1356x
Píšu, protože můžu, fotím, protože mě to baví
promotion-and-affiliation