Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dělohu nedám a vaječníky taky ne!

Aneb místo na operaci k moři – voda slunce, pláže, hory, jezera i vodopády – nejdřív chci vidět všechny krásy světa...

Opět jsou tu na přetřes ženské orgány. Když mi můj gynekolog sdělil, že mám cystu na pravém vaječníku, a že je tedy potřeba operace... a když už bude řezat, tak vyndá oba i dělohu. Upřímně jsem se vyděsila a ptala se i na jiné řešení.

„Jiné řešení není. Kolik Vám je let? Padesát? Dvě děti máte... tak na co Vám je děloha?“

Nesnáším tuhle „diagnozu věku“ !

Obrečela jsem to a v pondělí v následujícím týdnu jsem se šla domluvit na operaci, kterou nechci, přímo do nemocnice. Měla jsem štěstí na mladšího kolegu gynekologa, který mi sdělil, že operaci lze provést jen v nezbytném rozsahu – třeba i laparoskopicky a jen cystu, maximálně odebrat pravý vaječník. Abych vyčkala výsledků z laboratoře a přišla znovu, nejraději po menstruaci, a že si udělají svůj ultrazvuk...

Další týden jsem naklusala opět ke svému gynekologovi.

Sdělil mi, že výsledky jsou dobré, že tam není žádný pozitivní nález. Když viděl, jak se mi ulevilo, ihned mě ujistil, že to nic neznamená, že to by teprve viděl, až by se tam podíval. Rozuměj – do břicha – na operačním stole...

Hahaha, jenže to bych do toho nemohla mluvit já a pan doktor by si vyoperoval, co by se mu líbilo a já bych se pak dozvěděla, že to bylo potřeba... že to tak bylo lepší... Ano, tomu bych i věřila, kdyby mi bylo špatně, kdybych to sama chtěla anebo kdybych snad byla v bezvědomí... anebo kdyby laboratorní výsledky alespoň trochu naznačili... alespoň stín pochybnosti... NIC! Nic z toho se nekoná! I stěry opět dopadly na jedničku!

No, přesto se rozhodl pro kontrolní ultrazvuk.

„...pravé ovarium nevidím...“ diktuje sestře

„.. co to znamená? Pravý vaječník...?“ zeptám se

„ano“ dostane se mi vyčerpávající odpovědi

„...levé ovarium cysta... děloha plná četných myomů...“

ještě cosi co je 90 mm. Lekla jsem se, že myom, ale dostalo se mi opět vyčerpávající odpovědi: „sliznice“


Tak copak mi poví, pan doktor, přemýšlím. Minule, před devíti dny byla cysta na pravém vaječníku a dnes tam není nejen cysta, ale ani vaječník! Kampak se schovaly ty mršky malé nezbedné...!?


Doktor mi podává výsledky a opět mě posílá domluvit si operaci.

„Ale pane doktore, minule jste říkal...“ začnu pokorně s hlavou sklopenou, ale dál se nedostanu. To, co následovalo potom, se dá přirovnat k výbuchu sopky.

„Co jsem říkal!“ vyskočil ze židle a shora na mě dál hřímal „Já říkám pořád to samé! Mám na to dva svědky!“ no jestli myslí ty dvě placené sestry..., hm, ty by mu asi odkývali i třetí světovou, kdyby na to přišlo, ve smyslu – koho chleba jídáš, toho píseň zpívej. Přesto se nadechnu a dokončím svou započatou větu:

„...minule (před devíti dny)“ mluvím klidně, nezvyšuji hlas, to bych si vůči němu nedovolila „... jste říkal, že mám cystu na pravém vaječníku a dnes, že na levém... (o tom minule nemluvil)..“

Dál jsem se opět nedostala. Opět vybuchla sopka! „To na věci nic nemění, to pro Vás nic neznamená... Je jedno jestli levý nebo pravý...“ No, tak to si já nemyslím, i když nejsem doktor. Možná, že stejného názoru je víc jeho kolegů, jak jinak si vysvětlit, že Vám klidně odoperují zdravou ledvinu, koleno, kyčel, oko...

Tak tady už nemám co dělat, zaplatím 30 Kč, na které nedostanu potvrzení, pozdravím a odcházím. Jedno vím jistě, tady jsem naposled!

S hlavou plnou myšlenek vstoupím do kanceláře Čedoku a zaplatím si zájezd. A začnu se těšit na úplně jiné věci.

Na umření se necítím, zájezd v klidu absolvuji a pokud nějaká operace bude, tak se stejně musím objednat a do té doby budu dávno zpět.

No a v pondělí nastal den D. Týden před odjezdem na zájezd opět kontrola ultrazvukem, tentokrát v krajské nemocnici, dokonce u pana primáře.

Pan primář vzbuzuje úctu a respekt na první pohled. Kliďas, viditelně dobře naložený, slovem uklidní pacientky, každá vychází z ordinace s úsměvem na tváři.

I na mě tak působil. Vyšetřil a nic neshledal... i odeslal mě na ultrazvuk i s doprovodem, až mi bylo trapně, dávno jsem to měla vysledované, kde ta ordinace je. Ale ta péče byla milá.

Na ultrazvuku milá, celkem mladá doktorka (konečně žena).

Hledá..., hledá a nic nevidí. Žádná cysta ani vlevo ani vpravo. A tak se přihlásím ke slovu: „Jestli můžu něco říct, tak jen tolik, že ta cysta vpravo asi praskla po tom prvním ultrazvuku. Následné dva dny jsem krvácela a s krví odcházel i podivný hnis. Než přišla menstruace byla jsem u obvodního gynekologa na ultrazvuku a ten řekl, že cysta vlevo. A teď mám po menstruaci a tak jsem na kontrole u Vás jak mi poradil nemocniční lékař...“

„Ano, to je správné, při menstruaci se to někdy stává, že cysta praskne...“ a popsala mi čtyři malé myomy (před rokem jich bylo šest) „ale nic vážného k okamžité operaci zde nevidím...“

Viditelně jsem pookřála... dobré zprávy... venku svítí slunce... co víc si přát?

Odeslala mě i s výsledky do „krajské“ (nechápu- jsem pořád v jednom areálu, v jedné budově, ba dokonce na jedné chodbě! Ale to je nepodstatné...) k primáři. Pan primář se diví, a že jestli chci tu operaci, tak jí tedy uděláme...

„Nechci, já žádnou operaci nechci!“

„No tak! Tak žádnou dělat nebudeme...“

„To jen pan doktor jí pořád chce!“ vysvětluji, proč tu vlastně jsem...

„Musím Vás ale upozornit, že ty myomy se můžou změnit ve zhoubné...“ snaží se podpořit myšlenky obvodního lékaře.

„Ale, pane doktore, to já přeci vím. Mám je už jednadvacet let! Proto chodím na pravidelné kontroly a ty zatím nic takového nenaznačují.“

Kdyby tam byl stín pochybnosti, tak tu nebojuji za své pohlavní orgány, které dokud mám, mě chrání před např. osteoporézou...

„Ale možná, že budu mít dřív rakovinu kůže, která mi taky hrozí z každé nevinné pihy...“

„Ano, to je pravda...“ souhlasí se mnou tento milí, moudrý lékař.

„Tak za půl roku na kontrolu...“

„Hm, a můžu sem k Vám?“

„Ne, ke svému obvodnímu gynekologovi...“

Škoda! Mám půl roku na to, najít si jiného lékaře... Uf, to bude fuška!

Autor: Dagmar Prachová | neděle 11.5.2008 9:21 | karma článku: 30,02 | přečteno: 6875x
  • Další články autora

Dagmar Prachová

Postřehy třídní učitelky

"Mé děti jsou hodně citlivé. Když přijdou do kolektivu, který má jasný řád, kde se musejí zasunovat židličky, vše uklízet na své místo a nejde moc o individuální a kreativní prostředí,

24.4.2017 v 19:21 | Karma: 30,46 | Přečteno: 1523x | Diskuse| Společnost

Dagmar Prachová

Generál Sherman

Je vysoký 84 m, obvod měří 31 m, váží 1 900 000 kg a obsah cca 1 500 m3. Jeho stáří se odhaduje na 2 300 až 2 500 let!!!

24.8.2016 v 22:05 | Karma: 22,40 | Přečteno: 916x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Koldom

ten nejznámější je ve Zlíně. Je to zajímavá stavba, která vznikla v padesátých letech a někteří z prvních obyvatelů zde žijí dodnes. Dům stále slouží svému původnímu účelu. Tedy hlavně

27.7.2016 v 11:11 | Karma: 21,55 | Přečteno: 910x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Silvestrovská

procházka krásným městečkem, kde častým cílem lázeňské vycházky je území ,,Kalouskovo" či "Šťávovo"...

10.2.2016 v 6:41 | Karma: 9,26 | Přečteno: 299x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Jaro

Za okny bubnuje déšť a já se jen modlím, aby zima šla o kus dál. Já chci jaro! Pár dní teplejších a

10.2.2016 v 0:09 | Karma: 8,59 | Přečteno: 119x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1356x
Píšu, protože můžu, fotím, protože mě to baví
promotion-and-affiliation