Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Miloš nebo Karel?

 Ahoj, zdravím. Tentokrát neposílám nic úsměvného, jen prosím o radu.Blíží se druhé kolo prezidentských voleb a já nevím, co mám udělat. Jak mám si vybrat jednoho, když změnu neposkytuje ani jeden kandidát. Nějak nechápu, proč si mám vybrat mezi

stávajícím a minulým politikem. -tak jsem oslovila mailem své přátele

Veřejnost je šálena představou, že může – třeba v rámci voleb – do značné míry rozhodovat o věcech veřejných. Že může vybírat osobnosti, které se rekrutovaly z řad lidí mimo politiku. (Ostatně právě proto lidé chtěli přímou volbu – protože politiky byli znechucení.) Fakt? Tak proč se ve druhém kole bude rozhodovat mezi stávajícím ministrem a reprezentantem vládní strany a bývalým premiérem a pro mnoho lidí stále ještě symbolem jiné politické strany? - z  článku: Prezidentské volby ještě překvapíA jak jsi na tom ty? Půjdeš ještě volit - koho a proč???

Tady jsou odpovědi, tak jak přicházely:

Žena: Nechce se mě jít nikam, ale to není řešení. Když tak přemýšlím, není z čeho vybírat. Je to jeden vetší hajzl než druhý.

Ž: Volit půjdu, i když jsem znechucená. Volila jsem Dinsbiera, bohužel neuspěl. Ten jediný mi připadá nezkorumpovaný. Teď budu volit Zemana, připadá mi menší zlo než Schwarzenberg. Toho považuji za ostudu. Mám dojem, že pro nás nic dobrého neudělal, pouze silně přispíval a stále přispívá k rozkrádání zbytku majetku republiky. Jaký je Tvůj názor?

Muž: Dobrý den! Jsem také znechucen a proto nevím, nebudu přemýšlet o něčem, co neovlivním, je to dilema, volba mezi dvěma zly, možná, že hodím do urny natištěný lístek s Okamurou. Je to jako bych se Vás zeptal, jaké oko by jste si radši vypíchla, levé nebo pravé, pardon, tak je to.

Ž: Přeji pěkný den. Ještě sama nevím.

Ž: Nevím, nemám si z koho vybrat.

Ž: Ahoj, je to pěkný oříšek, nechci ani jednoho. O knížeti si myslím, že je to Kalouskův kůň, ten si určitě nic jiného nepřeje, protože by si mohl opět dělat co chce, protože by mu určitě šel na ruku. To už nemluvím o jeho zdravotním stavu, nemůžu si pomoct, ale připadá mě že je v posledním tažení. Stejně si myslím, že tu kampaň organizoval Kalousek někde zpovzdálí. No a Zeman, to je prodloužená ruka Klause. Takže babo raď. Zatím jsem ve fázi, že buď nepůjdu nebo budu volit menší zlo. ps. Z mého pohledu je to Zeman

 Ž: Nepůjdu--------nebudu volit. Důvod - nespokojenost, zhnusenost vyvolávající pocit zvracení.

 Muž: Ahoj, já si vzpomínám, jak celý národ brblal, když nebyla přímá volba prezidenta a "někdo za nás rozhodoval v parlamentu".

Teď se protlačila přímá volba, lidé do toho můžou zasáhnout a z účasti cca 70% to vyplývá, ale BRBLAT budou zase.

Máš/ máte minimálně dvě volby:

- nepůjdeš volit, ale další čtyři roky nebrblej, protože jsi nesplnila svou povinnost

- nebo si vybereš z dvou pro národ nejsilnějších kandidátů!!!!

To je demokracie, máš právo volby. A odpovědnost za své chování.

PS: předpokládám, že nebylo lepší volit 99,98% Husáka a jeho předchůdce.

M: Protože si je lidé demokraticky ve volbách zvolili do druhého kola. Kdyby je lidi nevolili, tak by v druhém kole nebyli. Je to tak těžké pochopit?

Ž: Ahoj, mám stejný problém. Krásný, zasněžený den …

 Ž: Čauky! Tak jsem byla tak nass..., že jsem řekla, že druhé kolo se odehraje beze mne. Protože jsem nevolila ani jednoho z nich. Teď si ale dávám jako účetní na strany má dáti dal u každého kandidáta, co by výsledek přinesl. Jelikož nemám ráda pana knížete, jelikož jeho senilita je očividná / viz obrázek z nějakého zasedání, kdy spí a má mokré fleky na nohavicích /, také proto, že k obyčejným lidem nemá žádný vztah, jeho čeština je hrozná, je úzce spjat s Kalouskem, kterého nenávidím, a jeho paní se ondy vyjádřila, že pokud by byla první dámou, tak ona ani neumí česky a Čechy ji moc nezajímají, jelikož žije v Rakousku. Co k tomu dodat? Pokud půjdu volit, tak opravdu ze dvou zel budu volit to menší, a to je Zeman, i když to není můj šálek kávy. A také proto, abych nezůstala stranou, i když můj hlas to neovlivní. Ale ještě nevím. Manžel řekl, že už nikam nepůjde. Tak zdravím a jdu pracovat.

M: Ahoj, krásné ráno…

celá volba prezidenta byla pro mne dost složitá, postrádám v celém spektru kandidátů slušného, neovlivnitelného člověka a u všech kandidátů byla navíc pro mně kampaň dost nevěrohodná a populistická. Koho teď ze dvou kandidátů je těžké – knížetem postrkuje Kalousek a za Zemanem stojí lidé, které znám a vím, co to je za grázly. Nejedlý – šéf Lukoilu, gen. Zbytek a Šlouf…všichni napojení na ruské podnikatelské podsvětí. Že by tlačili Zemana na hrad jen tak? Tohle mi bohužel přijde větší zlo než vliv Kalouska. Takže volba je Karel, ale jenom proto, aby tam nebyl Zeman… Smutné… ale jinak hezký zasněžený den…

M: Volit půjdu i s vědomím, že ani jeden z těch dvou není to pravé. Původně v 1. kole jsem byl spíše pro Zemana, který je celkem vzdělaný a zdálo se mě, že by mohl být i jakýmsi sjednocovatelem. Ale i tak nemám jistotu, že by dokázal ovlivnit poslance, aby nevyráběli "zmetky," protože každý druhý zákon se musí měnit. Těsně před volbami jsem změnil na knížete. Ten mě nesedí, protože je pravičák se vším všudy, ale nemá potřebu krást, je ve světě celkem uznávaný, ale má i dobré názory. Při vědomí, že se nenašla žádná jiná osobnost ochotná a schopná tuto funkci zastávat dám opět knížete. To vše, co se tam přihlásilo mě nepasuje. Okamura je dobrý kritik a nebojí se říznout, ale ať se vyžívá v senátu, kde se může uplatnit. Své ambice přehnal. Bobošíkovou nemám v lásce, je to ambiciozní dáma a těší mě, že dostala, co jí patří. Takže děj se vůle Boží, snad to někdo ukočíruje a nebude to horší.

ps. Do volebního pátku budu ještě asi zvažovat pro i proti a není vyloučeno, že mě něco ještě ovlivní ke změně.

Ž: Ahoj, nebudu volit nikoho, nějak je mi z těch panáčků na nic.. President by měl být osobnost, která bude reprezentovat stát a to co jsme měli na výběr, bylo tak trošku panoptikum. Tak se měj!

Já: Na konci tohoto článku je dobrý test... mně vyšel Miloš. test Karel nebo Miloš

Ž: Tož kalkulačku si dělám po třetí a stále mně vychází Miloš. Jen jestli nelže, Miloš i Karel... Už jim moc nevěřím.

Ž: Také (Miloš)

M: Dík za testy, ale já mám jasno. Včerejší duel v TV mne o tom utvrdil. Politik by měl být jasný a stručný. Není tam placený od hodin kecání o ho... Populisty, kteří se chtějí zalíbit obecenstvu nemusím. V dnešních volbách je to asi takto: Odpověz si na otázku, kdo pro tebe svými vlastnostmi a vystupováním byl lepší prezident Havel nebo Klaus. Paralela s dnešními kandidáty je nasnadě.

Ž: Mně vyšel taky Miloš.

Ž: Ahoj, a máš to bez dlouhého přemýšlení. Mě vyšel taky Miloš. Koukala jsem se na debatu a Zemanovy odpovědi byly lépe podložené. Co si zvolíme to budeme mít.

Závěr:

Předchozí odpovědi jsou autentické, od mých přátel, některé dokonce šalamounské-není jasná volba. Je to můj soukromý test z cca 70 dotázaných mi písemně odpovědělo cca 15 po testu už jen 5. Další mi odpověděli ústně. Názory jsou pořád půl na půl, pro někoho je menší zlo Zeman pro někoho Schwarzenberg. Snad nikdo není 100% spokojen ani s jedním. Ostrá debata nastala i včera mezi námi děvčaty v sauně, kde jsou názory stejné jako ve společnosti, někdo Miloše, někdo Karla, někdo ani nemuká jen poslouchá a někdo prostě neví – asi si hodí korunou.

Já měla jasno při první volbě: volila jsem Bobo a přála si, aby alespoň jedna žena postoupila do druhého kola (tolik jsem nám věřila... vždyť je nás víc), ale společnost mi určila předvýběr dvou mužů a já se dál nechtěla volby účastnit. Pak mi ale kamarádka řekla, že když už máme to právo volit, tak bych měla jít. A tak jsem se nad tím zamyslela a rozhodla se pro Miloše. Můj názor se mi jen potvrdil po testu – abych dosáhla více shody s panem Schwarzenbergem musela jsem odpovídat proti svému svědomí.

Test nic nemění ani na rozhodnutých voličích pana Schwarzenberga, i když jim vyšel Zeman budou volit Karla. Prostě proto, že chtějí tu slušnost v politice.

Doufám, že mí přátelé zůstanou i nadále mými přáteli, i když máme různé smýšlení o našem budoucím prezidentovi.

 

ps. nemohl by být prezident na poloviční úvazek? Od pondělí do středy by vládl jeden od čtvrtka do soboty druhý, v neděli by odpočívali a příští týden by si směny vyměnili? Národ by byl opět sjednocen a snad každý konečně spokojen!

 

 

Autor: Dagmar Prachová | středa 23.1.2013 18:00 | karma článku: 6,81 | přečteno: 610x
  • Další články autora

Dagmar Prachová

Postřehy třídní učitelky

"Mé děti jsou hodně citlivé. Když přijdou do kolektivu, který má jasný řád, kde se musejí zasunovat židličky, vše uklízet na své místo a nejde moc o individuální a kreativní prostředí,

24.4.2017 v 19:21 | Karma: 30,46 | Přečteno: 1523x | Diskuse| Společnost

Dagmar Prachová

Generál Sherman

Je vysoký 84 m, obvod měří 31 m, váží 1 900 000 kg a obsah cca 1 500 m3. Jeho stáří se odhaduje na 2 300 až 2 500 let!!!

24.8.2016 v 22:05 | Karma: 22,40 | Přečteno: 915x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Koldom

ten nejznámější je ve Zlíně. Je to zajímavá stavba, která vznikla v padesátých letech a někteří z prvních obyvatelů zde žijí dodnes. Dům stále slouží svému původnímu účelu. Tedy hlavně

27.7.2016 v 11:11 | Karma: 21,55 | Přečteno: 910x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Silvestrovská

procházka krásným městečkem, kde častým cílem lázeňské vycházky je území ,,Kalouskovo" či "Šťávovo"...

10.2.2016 v 6:41 | Karma: 9,26 | Přečteno: 299x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Jaro

Za okny bubnuje déšť a já se jen modlím, aby zima šla o kus dál. Já chci jaro! Pár dní teplejších a

10.2.2016 v 0:09 | Karma: 8,59 | Přečteno: 119x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Krumlovem

letem světem. I když je jen málo času, stojí za to projít se Českým Krumlovem. Vždyť za dvacet minut se dá toho toooolik stihnout

29.12.2015 v 20:13 | Karma: 18,20 | Přečteno: 559x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Sváteční ráno

Jen vstát a jít, je tu nové ráno, den mě láká nový život žít, hlavu si vyčistit, foťák s sebou vzít a jít tu

26.12.2015 v 13:45 | Karma: 18,97 | Přečteno: 307x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Prachová

Podzimní reqiem

Podzim skončil, ale já stále nemohu zapomenout na ty krásné záběry jednoho jasného slunečného odpoledne. Tady je jedna jeho část. Pojďte se projít se mnou...

22.12.2015 v 0:44 | Karma: 14,75 | Přečteno: 255x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Antelope Canyon

Návštěva u indiánů. ,,Počkej až budeme u Indiánů. To něco uvidíš!" a viděla jsem. Ale až ráno, protože jsme

20.12.2015 v 18:47 | Karma: 16,40 | Přečteno: 411x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Chlum u Třeboně

ráj rybářů a cyklistů. Stará a Nová řeka, rybníky a rovinné cyklostezky. A především poutní místo nedaleko rakouských hranic.

18.10.2015 v 1:00 | Karma: 17,05 | Přečteno: 384x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Květov

Selské baroko. Co vedlo naše předky k výstavbě tak krásných stavení? Stojím před domem v němém úžasu a představuji si bohatého sedláka, statek plný lidí a obrovskými vraty právě

15.10.2015 v 0:00 | Karma: 20,06 | Přečteno: 357x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Barevné listování fotomatiné

Podzimní potulování krajinou, s paletou a štětcem šla bych ráda, však mám jen klacky botky a batoh na záda, vystačit si musím s kamerou

13.10.2015 v 7:00 | Karma: 16,66 | Přečteno: 316x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Svítání

Podzim jak má být a ranní procházka potěší. Chce to jen vstát a jít a foťák s sebou mít a ten okamžik zachytit...

28.11.2014 v 0:00 | Karma: 10,45 | Přečteno: 362x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Vietmamky, síťovka, brambory, otřes mozku, kolo a já

Kolo mě doprovází asi od tří let a život bez něj si nedovedu představit. Moje první kolo byla vlastně tříkolka, která měla jedno velké kolo a vzadu dvě malá. Když už jsem si připadala hodně "velká", odmontovali mi kluci zadní osičku se dvěma koly a dali mi tam stejné velké kolo jako bylo vpředu. Panečku, to byla jízda! Na nožky "Jarmilky" a už jsem drandila.

28.4.2014 v 1:19 | Karma: 12,33 | Přečteno: 543x | Diskuse| Cestování

Dagmar Prachová

Hladké přistání (fotomatiné hahaha)

Život přináší spoustu směšných situací. Jak jsem spadla do kopřiv, jak jsem spadla z kola, když mě vzala šína... Jedu na kole a najednou koukám, že

13.4.2014 v 22:23 | Karma: 20,70 | Přečteno: 1766x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Živý nebo plyšový (fotomatiné hahaha)

Pořád jenom kočky a pejsci... králíčka si pořiďte! Nikdy jsem si nemyslela, že si s ním tak užijeme. Samozřejmě jako každý domácí mazlíček si vás omotá kolem prstu nebo se vám taky omotá

13.4.2014 v 20:22 | Karma: 17,16 | Přečteno: 621x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

San Francisco čtyřiadvacátá

je ulice známá svými sprejerskými výtvory. Bydlí tu hlavně Mexikánci a Portorikánci a svými díly si zdobí svá obydlí obchody hospody auta... zkrátka

10.4.2014 v 0:01 | Karma: 15,05 | Přečteno: 489x | Diskuse| Cestování

Dagmar Prachová

Požár nebo slunce?

Obloha dovede divy. Jednoho srpnového večera zalila město podivná zlatá záře. Bylo po dešti a už se mi ven nechtělo. Venku byla "prádelna" a těžko se mi dýchalo. Nakonec jsem se přemluvila a pořídila několik snímků. Na víc nebyl

9.4.2014 v 0:01 | Karma: 14,59 | Přečteno: 532x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Kapličky

tentokrát Jihočeské. Do naší krajiny patří, stejně jako stromy, pole a rybníky. Vypovídají o našich předcích, připomínají

8.4.2014 v 0:01 | Karma: 24,56 | Přečteno: 766x | Diskuse| Fotoblogy

Dagmar Prachová

Západ slunce nad Pacifikem

Nedaleko Monterey Bay jsem měla to štěstí, že jsme to stihli a já mohla pořídit pár krásných fotek. celé to trvalo

3.4.2014 v 14:54 | Karma: 17,81 | Přečteno: 591x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1356x
Píšu, protože můžu, fotím, protože mě to baví
promotion-and-affiliation